Musikaliteten er en musikkteaterfestival som holdes hvert år av studenter på Musikkteaterhøyskolen. Festivalens tema og konsept endres hvert år, og for 2021 var temaet for festivalen frykt.
KONSEPT
Konseptet "Faresonen" illustrerer hvordan mennesker blir trigget av deres frykt. Mennesker er nysgjerrige av natur, og ønsker å vite hva som gjemmer seg bak det ukjente – bak vår egen faresone. Farebåndet skal illustrere faresonen, og det er et sentralt element i festivalens konsept.
Kunde
Musikkteaterhøyskolen – Musikaliteten
TYPE
Visuell identitet
TEAM
Jennipher Johansen, Stine Holen, Cecilie Myrland & Camilla Haugland Gundersen
ÅR
2020
Vi har alle vår egen faresone og hva som trigger den er forskjellig, dermed var det viktig for oss å utarbeide et konsept som får frem alle sider ved frykten.
Ser du et avstengt område så får man instruksjoner i hjernen om at dette er et område du ikke bør oppsøke. På den andre siden liker vi mennesker å bli redde, mennesker er nysgjerrige av natur. Vi føler oss trygge i vår komfortsone, men skal vi utvikle oss må vi oppsøke det nye og ukjente – vi blir trigget av nysgjerrigheten over hva det kan være på den andre siden.
Farebåndet oppfordrer målgruppen til å trå ut av sin komfortsone og oppsøke en musikkfestival basert på temaet frykt. Farebåndet fungerer som et sterkt symbol for fare, og gjør det mulig for musikaliteten å kommunisere ulike former for frykt.
LOGO
Logoen er bygget opp av formene til farebåndet, som sammen former bokstaven M. Sammen danner formene silhuetten av lyskastere som setter fokus på scenen.
Jennipher Johansen © 2024