Loppis

UX/UI-design

Loppis oppstod som et resultat av et ønske om en oversikt over kommende loppemarkeder i nærheten – og gjennom undersøkelser, fant man fort ut at dette var det et behov for på det norske markedet.

Loppis skal gjøre det enkelt for folk å finne loppemarkeder i nærheten, men skal også gjøre det lett for de som skal arrangere loppemarkeder å opprette et arrangement.

Loppis samler alle loppemarkeder på ett sted. Dette gjør det enklere for folk å finne frem til de ulike loppemarkedene og finne nødvendig informasjon. (Oppgaven var utført oktober 2019 i samarbeid med medstudent, men jeg har utført endringer på designet april 2021).

Type
Skoleprosjekt

Team
Jennipher Johansen & Gabriella Cuic

År
2019/2021

Utfordring

Utvikle en brukervennlig app for folk som er interessert i brukte produkter til å finne loppemarkeder i ønsket område.

Konsept

Loppemarked er noe alle nordmenn har et forhold til. Gjennom research fant vi ut at det det var få gode løsninger som samler informasjon om kommene loppemarkeder.

Målgruppe

De som vil interessere seg for en loppemarked-app, er personer som interesserer seg i å kjøpe brukt, som aktivt besøker loppemarkeder og bruktbutikker. Appens målgruppe er kvinner og menn i alderen 18-50 år. De består av ulike mennesker, med ulik bakgrunn – felles er interessen for brukte, rimeligere og unike gjenstander, samt det sosiale rundt loppemarkeder.